Plánované termíny sa môžu meniť alebo presúvať na základe aktuálnej situácie. O zmenách budete vopred informovaní.
V prípade, že Vám končí platnosť Vášho Poverenia zváračského technológa, ktoré platí po dobu 2. rokov. V termíne, keď nebude možné zrealizovať seminár, vystavíme Vám na základe Vašej písomnej žiadosti Potvrdenie o predĺžení Vášho poverenia zváračského technológa na obdobie do nasledujúceho seminára Poverenie zváračského technológa.
Pre viac informácií o konaní semináru Poverenie zváračského technológa a prihlasovania na neho kontaktujte Dušana Koterbu na telefónnom čísle +421 917 940 692 alebo emailom koterbad@vuz.sk.
Nedeštruktívne skúšanie
Informácie o termínoch skúšok a prihlasovaní na skúšky NDT získate na tel. č.: +421 915 751 728 alebo emailom: ndt@vuz.sk.
Plánované termíny NDT skúšok – obdobie október – december 2024 (všetky metódy):
TERMÍN |
MIESTO KONANIA |
OBSADENOSŤ
|
14.10.2024 |
Bratislava |
voľné |
15.10.2024 |
Bratislava |
voľné |
16.10.2024 |
Bratislava |
voľné |
17.10.2024 |
Bratislava |
voľné |
31.10.2024 |
Bratislava |
voľné |
06.11.2024 |
Bratislava |
voľné |
26.11.2024 |
Bratislava |
voľné |
04.12.2024 |
Bratislava |
voľné |
12.12.2024 |
Bratislava |
voľné |
* Pri zrušení termínu menej ako 48 hodín zo strany záujemcu je účtovaný poplatok podľa aktuálneho cenníka.*
COP zabezpečuje v rozsahu akreditácie SNAS certifikáciu personálu pre oblasť nedeštruktívneho skúšania (ďalej len NDT) podľa normy STN EN ISO 9712: 2022 v troch kvalifikačných úrovniach v nasledovnom rozsahu:
Metóda NDT
Skúšanie vírivými prúdmi ET
Skúšanie tesnosti, tlaková metóda LT-P
Skúšanie tesnosti, metóda zisťovania stopového plynu LT-TG
Skúšanie magnetickou práškovou metódou MT
Skúšanie kapilárnymi metódami PT
Rádiografické skúšanie (Skúšanie prežarovaním) RT
Rádiografické skúšanie Digitálna technika RT-D
Rádiografické skúšanie Interpretácia filmu RT-FI
Skúšanie ultrazvukom UT
Skúšanie ultrazvukom Fázové pole UT-PA
Skúšanie ultrazvukom Čas prechodu TOFD UT-TOFD
Skúšanie ultrazvukom, špecifická oblasť pre meranie hrúbok UT-T
Vizuálna kontrola VT
Skúšanie zvarových spojov termoplastov vizuálnymi metódami VT – TP
Výrobkové sektory:
c Odliatky (železné a neželezné materiály)
f Výkovky (všetky druhy výkovkov: železné a neželezné materiály)
w Zvary (všetky druhy zvarov, vrátanie mäkkého spájkovania pri železných a neželezných materiáloch)
t Rúry a potrubia (bezšvové, zvárané: železné a neželezné materiály, vrátane plochých výrobkov určených na výrobu zváraných potrubí)
wp Tvárnené výrobky okrem výkovkov (napr. plechy, tyče, drôty)
cc Kompozity s cementovou matricou
frp Vystužené plasty, ako sú polyméry vystužené vláknami
mmc Kompozity s kovovou matricou
cmc Kompozity s keramickou matricou
Priemyselné sektory:
m Výroba
s Skúšky pred prevádzkou a počas prevádzky, ktoré zahŕňajú výrobu
r Údržba železníc
a Letecký a kozmický priemysel
Zároveň poskytuje personálu NDT možnosť schválenia podľa smernice Európskeho parlamentu a rady 2014/68/EÚ a NV č.1/2016 pre kontrolu tlakových nádob.
Katódová ochrana
COP zabezpečuje v rozsahu akreditácie SNAS certifikáciu personálu pre oblasť protikoróznej katódovej ochrany podľa normy STN EN ISO 15257: 2018 v piatich úrovniach pre aplikačný sektor: kovové konštrukcie uložené na pevnine (kód 1).
T27-COP_ANB-2023-1_1_WPS-pre-oblúkové-zváranie
T27-COP_ANB-2023-1_2_WPS pre plameňové zváranie
*Pri nedatovaných odkazoch noriem sa použije najnovšie vydanie citovaného dokumentu (vrátane všetkých zmien)*
Overenie pravosti certifikátov
V prípade potreby overenia pravosti certifikátu vydaného COP pri VÚZ a nepostačuje Vám hore uvedený vyhľadávač, prosíme, kontaktujte MVDr. Erika Štarková, MBA na tel. č.: +421/915 751 703 alebo mailom na starkovae@vuz.sk.
Dohoda o informačnej spolupráci a Etická kódex
V zmysle STN EN ISO/IEC 17024: 2013 sú COP a certifikovaná osoba povinní udržiavať trvalý kontakt, ktorý zabezpečí COP informácie v súvislosti s využívaním certifikátu certifikovanou osobou a pre certifikovanú osobu trvalý prísun informácií o zmenách a novinkách v oblastiach týkajúcich sa odbornosti certifikovanej osoby. Potrebný kontakt zabezpečuje COP prostredníctvom tejto dohody, ktorej predmetom je zároveň špecifikovanie potrieb a povinností obidvoch zúčastnených strán.
V rámci tejto dohody sa
COP zaväzuje:
- uverejňovať zoznam certifikovaných osôb na web stránke VÚZ a zabezpečiť možnosť kontroly pravosti vydaných certifikátov,
- publikovať v časopise Zváranie‑Svařování všetky dôležité informácie týkajúce sa certifikácie personálu, ktoré získa COP počas činnosti,
- informovať o zmenách v predpisoch a normách súvisiacich s využívaním certifikácie,
- raz ročne vyžiadať od certifikovanej osoby formou dotazníka informácie, na základe ktorých bude aktualizovať údaje o jeho pôsobnosti,
- predĺžiť na základe žiadosti platnosť certifikácie certifikovanej osobe, ak plní podmienky platných certifikačných požiadaviek.
certifikovaná osoba zaväzuje:
- dodržiavať etický kódex, ktorý je uvedený na druhej strane tejto dohody a zverejnený na stránke nižšie,
- každoročne predložiť COP informáciu o činnosti na tlačive (T53-COP pre oblasť zvárania a T60-COP pre oblasť NDT alebo KAO; tlačivá sú voľne dostupné na www.vuz.sk v sekcii Zoznam tlačív),
- bezodkladne oznámiť COP každú zmenu bydliska alebo zamestnávateľa, vrátane kontaktov,
- založiť a viesť osobnú knihu sťažností a námietok voči výkonu funkcie vyplývajúcej z využívania certifikátu,
- oznámiť COP a zamestnávateľovi skutočnosť týkajúcu sa neplnenia podmienok platnosti certifikácie,
- v prípade pozastavenia alebo zrušenia certifikácie prestať uplatňovať certifikačné oprávnenia obsahujúce odvolania na COP alebo stav certifikácie; vrátiť všetky kvalifikačné doklady, ktoré vydal COP,
- prenášať všetky poznatky a informácie získané od COP do podmienok svojho pracoviska,
- poskytnúť súhlas na publikovanie údajov o svojej certifikácii (titul, meno, priezvisko, číslo, rozsah a dátum platnosti certifikátu) v časopise Zváranie-Svařování, prípadne v iných odborných časopisoch a na web stránke VÚZ,
- zúčastňovať sa odborných seminárov v certifikovanje oblasti,
- **) každoročne podrobiť vyšetreniu zraku v zmysle STN EN ISO 9712: 2022.
Záverečné ustanovenie: V prípade, ak certifikovaná osoby počas doby platnosti certifikátu preruší komunikáciu s COP, certifikát stratí platnosť a COP túto skutočnosť zverejní. Obnovenie platnosti certifikácie je možné na základe splnenia podmienok stanovených COP.
ETICKÝ KÓDEX
Tento Etický kódex stanovuje základné etické zásady certifikovanej osoby pri výkone činnosti v oblasti pôsobnosti, na ktorú ju certifikoval COP pri VÚZ.
Základné zásady Etického kódexu:
1) certifikovaná osoba využíva certifikát iba v súlade s oblasťou udelenej certifikácie; nepoužije certifikát zavádzajúcim spôsobom a spôsobom narušujúcim povesť COP, neurobí žiadne vyhlásenie, ktoré by COP mohol považovať za zavádzajúce alebo neoprávnené,
2) certifikovaná osoba podáva pravdivé, úplné a odborne fundované informácie,
3) certifikovaná osoba koná čestne a morálne; prijíma také rozhodnutia, ktoré neprivodia možnosť diskreditácie nielen svojej osoby a zamestnávateľa, ale aj COP,
4) certifikovaná osoba koná vo svojej činnosti a rozhodnutiach nestranne a nezávisle,
5) certifikovaná osoba koná v súlade s platnou slovenskou legislatívou regulujúcou príslušnú činnosť, vrátane rešpektovania ďalších súvisiacich predpisov a dokumentov,
6) certifikovaná osoba rešpektuje dôvernosť informácií získaných v procese jej činností,
7) certifikovaná osoba informuje COP o akýchkoľvek pochybnostiach, ktoré vznikli v súvislosti s dodržiavaním etických zásad alebo ktoré by svedčili o ich porušení.
Etický kódex nemôže obsiahnuť súpis všetkých problémov, s ktorými môže byť certifikovaná osoba konfrontovaná pri výkone činností; v kritických situáciách sa preto okrem tohto kódexu musí riadiť aj svojím zdravým úsudkom.
Odvolanie voči rozhodnutiu o certifikácii a podanie sťažnosti
Proces odvolania voči činnosti COP
- Žiadateľ, ktorý si myslí, že rozhodnutie o certifikácii je v rozpore s jeho vedomím, môže podať odvolanie voči rozhodnutiu o certifikácii na COP.
- Po prijatí odvolania na COP, ho sekretariát postúpi na priame vybavenie vedúcemu COP. Odvolanie sa zaeviduje do knihy sťažností, odvolaní a konfliktov záujmov. Vedúci COP sa zaväzuje, že vybavenie odvolania bude vybavené konštruktívne, nestranne, nediskriminačne a spravodlivo a že budú dodržané zásady dôvernosti.
- COP potvrdí odvolávajúcemu prijatie odvolania.
- COP preskúma a zhodnotí opodstatnenosť odvolania. Zodpovednosť za proces riešenia odvolaní nesie COP. COP zabezpečí, aby pracovníci, ktorí rozhodujú o odvolaní (zapojení do procesu riešenia), bolí iní ako tí, ktorí boli zainteresovaní do rozhodnutia, proti ktorému je odvolanie smerované. V prípade, že sa odvolanie rieši formou ústneho rokovania, musí byť vyhotovená zápisnica, ktorú obdržia obe strany. Zápisnica je uložená u vedúceho COP. V prípade vyriešenia prípadu dohodou oboch zúčastnených strán sa záležitosť uzavrie protokolom, ktorý obdržia obe strany a vedúci COP ho založí do svojej agendy.
- COP priebežne informuje odvolávajúceho o priebehu riešenia odvolania.
- COP písomne oznámi výsledok preverenia odvolávajúcemu do 30 dní od doručenia odvolania.
- V prípade opodstatnenia odvolania sa príjmu nápravné opatrenia.
- V prípade, že odvolávajúci nesúhlasí so spôsobom riešenia odvolania, môže sa odvolať na GR VÚZ alebo využiť na jej vyriešenie iné zákonné možnosti.
Proces podania a riešenia sťažnosti
- Podanie sťažnosti na proces certifikácie.
- Po prijatí sťažnosti na COP, ho sekretariát postúpi na priame vybavenie vedúcemu COP. Sťažnosť sa zaeviduje do knihy sťažností, odvolaní a konfliktov záujmov. Vedúci COP sa zaväzuje, že vybavenie sťažnosti bude vybavené konštruktívne, nestranne, nediskriminačne a spravodlivo a že budú dodržané zásady dôvernosti.
- COP potvrdí sťažovateľovi prijatie sťažnosti.
- COP preskúma a zhodnotí opodstatnenosť sťažnosti. Zodpovednosť za proces riešenia sťažností nesie COP. COP zabezpečí, aby pracovníci, ktorí sú zapojení do riešenia sťažností, bolí iní ako tí, ktorých sa sťažnosť týka. Ak je sťažnosť smerovaná na činnosť vedúceho COP, potom zodpovednosť za vyriešenie preberá GR VÚZ. V prípade, že sa sťažnosť rieši formou ústneho rokovania, musí byť vyhotovená zápisnica, ktorú obdržia obe strany. Zápisnica je uložená u vedúceho COP. V prípade vyriešenia prípadu dohodou oboch zúčastnených strán sa záležitosť uzavrie protokolom, ktorý obdržia obe strany a vedúci COP ho založí do svojej agendy.
- COP priebežne informuje sťažovateľa o priebehu riešenia sťažnosti.
- COP písomne oznámi výsledok preverenia sťažnosti do 30 dní od jej doručenia.
- V prípade opodstatnenia sťažnosti sa príjmu nápravné opatrenia.
- V prípade, že sťažovateľ nesúhlasí so spôsobom riešenia sťažnosti, môže na jej vyriešenie využiť iné zákonné možnosti.